Четвер, 19.10.2017, 17:10

Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Добровеличківської спеціалізованої загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Кіровоградської обласної ради
Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Меню сайта

Головна » Файли » Накази директора

Стан викладання екології
19.05.2015, 13:19

від 17 березня  2015 року                                                                                          № 27

Про стан викладання та

рівень навчальних досягнень учнів

з екології в 11 класі

 

Згідно  з річним планом роботи школи, графіка внутрішкільного контролю на 2014-2015 н.р. адміністрацією школи вивчався стан викладання екології та рівень навчальних досягнень учнів з предмету. Перевірка здійснювалася протягом лютого-березня 2015 року.

У ході вивчення даного питання проаналізовано кадрове забезпечення, матеріально-технічне та програмно-методичне забезпечення викладання предмету. Аналіз якості знань, умінь та навичок учнів з екології здійснювався на основі відвідування уроків, перегляду учнівських робочих зошитів, ознайомлення з поточною та підсумковою успішністю учнів по класних журналах, бесід з вчителем екології, проведення контрольної роботи.

Екологія у школі відповідно до рекомендацій викладається лише у ІІ семестрі (1 година на тиждень). Здійснює викладання Трощинська Ольга Петрівна, вчитель ІІ категорії, педагогічний стаж  – 10 років.

Календарно-тематичне планування вчителя  складено відповідно до навчальної програми з екології для учнів 11 класу (академічний рівень) та з урахуванням методичних рекомендацій щодо викладання у 2014-2015 н.р., в якому зроблено чіткий поділ на теми, враховано всі передбачені програмою практичні  роботи, визначено форми проведення тематичного оцінювання, здійснено ущільнення навчального матеріалу.

Усі учні забезпечені підручниками з екології. Часто використовуються завдання з робочого зошита «Екологія. 11 клас» (автори Шаламова-Харченко Р.М., Бороздіна О.М.).

Записи в класних журналах ведуться у відповідності до календарно-тематичного, поурочного планування, доводять виконання навчальної програми. Але записи про домашнє завдання містять лише посилання на параграф підручника і не пояснюють саме завдання.

Поурочне планування відповідає календарно-тематичному плануванню, у ньому вказано дата проведення, тема уроку, триєдина мета.

Учні ведуть зошити, в яких виконуються і робочі, і практичні, і контрольні роботи, що суперечить вимогам до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах (лист МОН України  від 27.12.2000 № 1/9—529). Кожна практична та контрольна робота оцінені. Оцінки відповідають записам у класних журналах.

Аналіз відвіданих уроків показує, що стан викладання предмету знаходиться на достатньому рівні. Уроки екології проводяться у кабінеті біології. Трощинська О.П. виготовляє роздавальні та ілюстративні дидактичні матеріали, що дають можливість організовувати групову та індивідуальну роботу на уроці.

На уроці вчитель реалізує дидактичні принципи навчання: науковість, доступність, системність, наочність. Учні вчаться працювати з інформацією, збирати відповідні факти,  їх аналізувати, встановлювати взаємозв’язки із знаннями, одержаними під час вивчення хімії, біології, географії, фізики.

Серед технологій, елементи яких впроваджує Ольга Петрівна, - інформаційно-комунікаційна та проектна. Основні методи навчання, що застосовує вчитель на уроках екології, - вербальні (лекція, бесіда, диспут, доповідь, конференція), наочні (ілюстрування, демонстрування, показ), змагальні (конкурс, брейн-ринг, вікторина), дослідні (практичні роботи).

Як засвідчують робочі зошити, учні на уроках екології складають короткі конспекти теоретичного матеріалу, заповнюють таблиці, будують графіки. На контрольній роботі виконують завдання на позначення правильних відповідей, доповнення речень, встановлення відповідності, складання характеристики поняття, що забезпечує диференційований підхід до навчання та підготовку учнів до виконання тестів ЗНО.

  Проте на уроках переважають фронтальні види роботи.  Вчителю слід урізноманітнити форми роботи учнів на уроці та більше уваги приділяти підсумковому етапу уроку.

Трощинська О.П. веде роботу по підготовці учнів до олімпіад з екології. Так, у цьому навчальному році 4 учні 10-11 класів взяли участь  в районній олімпіаді з екології, за результатами якої Білий Костянтин (10 кл.) та Проценко І. (11 кл.) зайняли треті місця. Проте недостатня увага до підготовки екологічних проектів не дала можливості рухатися далі.

Ольга Петрівна підтримує бажання учнів брати участь у конкурсах, акціях екологічного спрямування. Так, у минулому навчальному році 8 учнів 10-11 класів брали участь у природничому конкурсі «Колосок», у цьому році – 12 учнів 9-11 класів. У березні 2015 року у старшій школі проведені заняття «Енергоефективні лампи – актуальна потреба сьогодення» в рамках проекту «Трансформація ринку в напрямку енергоефективного освітлення».

Учні старших класів є активними учасниками шкільного тижня екології. Так, у 2013-2014 н.р.  учні 11 класу  працювали у парах над власними екологічними проектами, такими як: "Забруднення атмосфери", "Біорізноманіття", "Кислотні дощі" та ін., а потім в цікавій формі їх захистили на позакласному заході «Збережи світ навколо себе».

Під час вивчення стану викладання екології згідно з календарним планом була проведена контрольна робота, участь у якій взяли 17 учнів 11 класу (94%)

Результати контрольних робіт наведені у таблиці:

Рівень досягнень

% якості знань

Високий

%

Достатній

%

Середній

%

Початковий

%

2

12

13

76

2

12

0

0

88

 

Типовими помилками при написанні контрольних робіт були:

  • визначення основних положень вчення В.І.Вернадського;
  • характеристика загальних властивостей екосистеми.

Враховуючи вищезазначене,

НАКАЗУЮ:

  1. Вчителю екології Трощинській О.П.:
    1. Урізноманітнювати форми та методи роботи учнів на уроці, використовуючи методи проектної технології та враховуючи вимоги діяльнісного підходу.
    2. Надати урокам  екології практичного спрямування  на вирішення екологічних проблем нашої місцевості.   
    3. Активізувати роботу з підготовки екологічних проектів учнів.
    4. Забезпечити виконання інструктивно-методичних рекомендації щодо ведення шкільної документації (класних журналів, зошитів).
  1. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-методичної роботи Калашник О.А.

Директор школи                                                                    К. Ковальська

Категорія: Накази директора | Додав: ЗДНМР | Теги: екологія, стан викладання
Переглядів: 1367 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: